Temel biçiminde sıkıştırmanın, geniş bir bant genişliğine
sahip herhangi bir malzemeden yüksek frekansları kaldırma eğiliminde olduğu iyi
bilinmektedir. Bunun nedeni, malzemenin genellikle yüksek frekanslarda düşük
frekanslarda olduğundan daha az enerjiye sahip olmasıdır ve tek bantlı
kompresörler frekans bilinçli olmadığı için, 'yüksek'ler 'düşük'lerle birlikte
zayıflatılır. Yavaş bir attack süresi kullanmak, sorunları bir dereceye kadar iyileştirir,
ancak birçok armonik (örneğin: vokaller, yaylılar ve brass) içeren sinyaller
veya güçlü bir 'öncü' olan dinamik sinyaller (örneğin: piyano, kick ve trampet)
biraz netlik kaybetme eğilimindedir. Bu genellikle daha fazla ses işleme
gerektirir. Belirli bir uygulamada kompresör kullanmak isteyen birçok
mühendisin, 'sesin bir şeyler kaybettiğini' düşündükleri için bunu yapmaktan
kaçındıkları bir gerçektir. DL251 'Spektral Kompresör', tam bant sıkıştırma
işlemi sırasında kaybedilen yüksek frekanslı enerjiyi geri yükleyerek tam bant
kompresörlerle ilgili sorunları ortadan kaldıran değişken bir 'Dinamik Spektral
Geliştirme' (D.S.E.) bölümü içerir. Bu geliştirme devresi, yayın iletimi için
veya bir stereo miksaj durumunda tam miksajlar arasında sıkıştırma ve
sınırlamanın kullanıldığı durumlarda son derece etkilidir. 'Dinamik Spektral
Geliştirme', çok kanallı sahnede, özellikle akustik gitar, piyano, üflemeli
çalgılar ve vokaller gibi programlarda bireysel bileşenleri kaydederken birçok
yaratıcı uygulamaya sahiptir.
DL251'de bulunan olanaklar şunları içerir:
Kompresör: Kompresör bölümü, HARD veya SOFT knee
kompresyonu sağlayacak şekilde değiştirilebilir. Hem HARD hem de SOFT
modlarında bir Ratio kontrolü mevcuttur. SOFT modunda oran, ön panel
kontrolünde ayarlanan orana ulaşana kadar 10dB giriş seviyesi aralığında
kademeli olarak artar, böylece daha doğal bir ses sıkıştırması elde edilir.
Seçilebilir manuel veya otomatik Attack ve Release süreleri, DL251'in uygulama
aralığını ve kullanıcı kapsamını önemli ölçüde genişletir. 'Otomatik' modun
seçilmesi, manuel ayar ihtiyacını ortadan kaldırır ve işlenen program, tam
miksajlar, vokaller veya 'slap & pull' bas gitar gibi öngörülebilir veya
tutarlı dinamiklere sahip olmadığında özellikle değerlidir. Manuel kontrol
altında, mevcut geniş ayar aralığı, kullanıcıya normal sıkıştırmanın yanı sıra
dinamik efektler oluşturma yeteneği verir.
Enhance : Tam bant sıkıştırma işlemi sırasında
kaybedilen herhangi bir yüksek frekanslı enerjiyi 'dinamik olarak' artırmak
için değişken bir Geliştirme kontrolü kullanılabilir ve yaratıcı işleme için
program malzemesine ek 'Spektral Enerji' eklemek için yeterli aralığa sahiptir.
Sıkıştırma olmadığında, 'Dinamik Spektral Geliştirme' devresi çalışmaz ve bu
nedenle sinyalde herhangi bir değişiklik yapılmaz. Bununla birlikte, sinyal
seviyesi, kazanç azalmasının meydana geldiği noktaya yükseldiğinde, Geliştirme
sistemi, gerçekleşen kazanç azaltma miktarı ile doğrudan ilgili olan dinamik
güçlendirme uygulayarak "başlar". Bir ön panel anahtarı, bu özelliğin
anında A/B karşılaştırmasını sunar ve yeşil bir LED, gerçekleşen geliştirme
miktarını gösterir.
Ölçüm : Kapsamlı çubuk grafik ekranlar, kazanç
azaltma ve giriş/çıkış sinyal seviyesi hakkında 'bir bakışta' göstergeler
verir. / Yumuşak sıkıştırma, Otomatik Attack/ Serbest Release, Sidechain
izleme, Bypass, Enhance, Peak Sınırlama, Stereo Bağlantı ve Güç.
Sidechain Dinleme : LED durumuna sahip bir ön panel
basma düğmesi, arka paneldeki yan zincir erişim bağlantılarına uygulanan herhangi
bir harici işlemin izlenmesini sağlar.
Bypass : Tam dengeli bir kablolu baypas, girişi
doğrudan çıkışa bağlar ve sinyalin güç uygulanmadan üniteden geçmesine izin
verir. Baypas modunda çıkış seviyesi çubuk grafiği Giriş sinyalini görüntüler.
Stereo Bağlantı: Stereo sinyalleri işlerken, görüntü kaymasını önlemek için bağlantı
kullanılmalıdır. Bu tesis her iki kanalı birbirine bağlar. Kanal 1'i (Sol) ana
kanal olarak kullanmak, her iki kanal için de kontrol ayarlarını çoğaltma
ihtiyacını ortadan kaldırır. Bir arka panel anahtarı, 'Peak' veya 'Ortalama'
stereo sinyal algılama seçimine izin verir.
Peak Seviyesi: 'Sıfır Tepki Süresi', 'Sıfır Aşım'
devresi, çıkış sinyalinin tepe seviyesi için mutlak bir sınır sağlar, sistem
seviyesinin 0dB ile +16dB üzerinde ayarlanabilir. Gerekli seviyeye
ayarlandığında, herhangi bir aşırı tepe durdurulur ve gerekirse kazanç anlık
olarak azalır 'Sıfır Tepki Süresi', CD için mastering yaparken veya dijital
ekipmana herhangi bir sinyal gönderirken hoş olmayan bozulmayı önlemek için
gereklidir. 'Sıfır Tepki Süresi', DL251'in en hızlı ve en kısa sinyal
'spik'lerinden (aşırı yüklenmeler) bile tam koruma sağladığı anlamına gelir ve
bu da üniteyi ses güçlendirme uygulamalarında hoparlör sistemi koruması için
ideal hale getirir.
Çalışma Seviyesi : DL251'in çalışma seviyesi, bir
arka panel basma anahtarı kullanılarak +4dBu veya -10dBu çalışması için her
kanalda bağımsız olarak anında değiştirilebilir.
Giriş/Çıkış : DL251, XLR bağlantılarında dengeli
giriş ve çıkışlarla sağlanır.